14

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم، BNB، سولانا و ریپل؛ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳


قیمت بیت کوین همزمان با اوایل ماه می، به زیر سطح حمایت 60000 دلاری سقوط کرد که نشان دهنده تضعیف روند صعودی است. در حالی که اصلاحات اخیر چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مختل کرده است، چشم انداز بلندمدت تحلیلگران همچنان صعودی است.

من گزارش میدم خانه بلاک چینهر بازار صعودی دارای مراحل اصلاحی قوی است که سرمایه‌گذاران احساسی و بی‌تجربه را از فعالیت خارج می‌کند. با این حال، سرمایه گذاران با تجربه تر با دیدگاه بلندمدت از فرصت خرید در پایین استفاده می کنند. البته قبل از هر سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ، باید منتظر تایید پایین بودن قیمت بود.

روند آلت کوین ها در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟ در این مقاله به تحلیل تکنیکال اتریوم، BNB، Solana و Ripple می پردازیم.

تجزیه و تحلیل فنی اتریوم

قیمت اتریوم در 30 آوریل، به زیر میانگین متحرک 20 روزه (3170 دلار) سقوط کرد و پشتیبانی خود را در 3056 دلار از دست داد. این نشان می دهد که بازار در حال حاضر در دست فروشندگان است.

تایم فریم 1 روزه اتریوم - منبع: TradingViewتایم فریم 1 روزه اتریوم - منبع: TradingView
تایم فریم 1 روزه اتریوم – منبع: TradingView

فشار فروش در 1 می (12 مه) ادامه یافت و قیمت به زیر حمایت 2852 دلار سقوط کرد. اگرچه قیمت اتریوم حمایت ذکر شده را دوباره به دست آورد، اما در صورت شکست دوباره از این سطح و ماندن در زیر آن، می‌توان انتظار داشت که این اصلاح تا 2700 دلار و سپس 2400 دلار ادامه یابد.

به نظر می رسد زمان برای خریداران در حال اتمام است. اگر خریداران می خواهند از کاهش بیشتر قیمت اتریوم جلوگیری کنند، باید قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک ترسیم شده در نمودار بکشند. اگر این اتفاق بیفتد، می توان فرض کرد که کاهش قیمت به زیر 2850 دلار احتمالاً یک شکست کاذب بوده است.

تجزیه و تحلیل فنی BNB

سایه طولانی کندل 30 آوریل نشان می دهد که خریداران از این فرصت برای خرید در پایین استفاده کردند، اما نتوانستند حرکت را حفظ کنند.

نمودار BNB بازه زمانی 1 روزه - منبع: TradingViewنمودار BNB بازه زمانی 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار BNB بازه زمانی 1 روزه – منبع: TradingView

افزایش فشار فروش نزولی قیمت را بیشتر به زیر میانگین متحرک ترسیم شده در نمودار رساند. در حال حاضر، احتمال کاهش بیشتر قیمت BNB پشتیبانی تا 495 دلار وجود دارد. این حمایت برای تداوم روند صعودی بسیار مهم است و از دست دادن آن می تواند راه را برای کاهش به 460 دلار و سپس 400 دلار هموار کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از حدود 495 دلار افزایش یابد و از میانگین متحرک خود بالاتر رود، می‌توان انتظار داشت که BNB برای مدت طولانی‌تری متضرر شود. خریداران باید قیمت را به بالای مقاومت 635 دلار برسانند تا مرحله بعدی رالی صعودی خود را آغاز کنند.

تحلیل تکنیکال سولانا

با وجود رالی امروز سولانا، ناتوانی خریداران در بازیابی قیمت حدود 126 دلار نشان می دهد که بازار در حال حاضر تحت تسلط فروشندگان است.

Solana 1 Day Time Frame - منبع: TradingViewSolana 1 Day Time Frame - منبع: TradingView
Solana 1-Day Time Frame – منبع: TradingView

در حال حاضر پشتیبانی جزئی در حدود 116 دلار وجود دارد که در صورت نقض آن قیمت شور ممکن است تا 100 دلار هم پایین بیاید. هرچه قیمت سولانا بیشتر کاهش یابد، شروع مرحله بعدی صعود صعودی بیشتر طول می کشد.

اگر قیمت از میانگین متحرک 20 روزه (144 دلار) عبور کند، خریداران کنترل بازار را دوباره به دست خواهند گرفت. این رویداد می تواند با انحلال موقعیت های فروش و ایجاد انقباضات کوتاه در بازار، قیمت را دوباره بالا ببرد و آن را به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (166 دلار) برساند.

تحلیل تکنیکال ریپل

تلاش خریداران برای افزایش قیمت ریپل در 29 آوریل (10 مه) در حدود 0.50 دلار متقاعدکننده باقی ماند و قیمت دوباره کاهش یافت.

نمودار ریپل 1 روزه تایم فریم - منبع: TradingViewنمودار ریپل 1 روزه تایم فریم - منبع: TradingView
نمودار ریپل 1 روزه تایم فریم – منبع: TradingView

ادامه فروش توسط خرس‌ها تاکنون مانع از بازگشت ریپل به زیر 0.50 دلار شده است و فرصتی برای آزمایش پشتیبانی کلیدی 0.46 دلار فراهم کرده است. ما انتظار داریم که شاهد حمایت گسترده خریداران در محدوده 0.41 تا 0.46 دلار باشیم. اگر این دامنه حمایت از بین برود، احتمالاً روند نزولی ریپل آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از 0.46 دلار افزایش یابد و به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه در حدود 0.057 دلار برسد، کف بازار نسبت به خریداران تعصب خواهد داشت. در این سناریو، احتمالا شاهد نوسان قیمت ریپل برای مدت زمان طولانی تری بین 0.41 تا 0.74 دلار خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا