12

شرایط اجاره خودرو در دبی


دبی به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای جهان، احتمالا بهترین مکان برای اجاره ماشین است. در مورد اجاره ماشین در دبی به شما خواهیم گفت.

امروز می خواهیم در مورد اجاره ماشین در دبی با شما صحبت کنیم. شاید فکر کنید انجام چنین کاری مستلزم شرایط سختی است. اما اصلا اینطور نیست. می توانید به راحتی در شهری مانند دبی ماشین کرایه کنید و با حداقل شرایط از مناظر دیدنی دیدن کنید..

چرا باید در دبی ماشین کرایه کنیم؟

اجاره خودرو مزایای زیادی برای شما خواهد داشت که البته به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. همچنین بهترین مجموعه اجاره خودرو در دبی را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع کافی است ما را تا انتهای مقاله دنبال کنید.

عوامل زیادی وجود دارد که در نهایت می تواند شما را به اجاره ماشین در دبی سوق دهد. خیلی ها احساس می کنند انجام چنین کاری یک هزینه اضافی است و اصلا نیازی به آن نخواهند داشت. با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی در سراسر شهر دبی در دسترس است، چنین کاری ضروری نیست. اما ما به شما خواهیم گفت که چرا باید این کار را انجام دهید:

اجاره ماشین در دبی = قیمت کمتر

شاید کمی عجیب به نظر برسد که فکر کنیم اجاره ماشین چگونه می تواند پول کمتری را در سفر برای ما به همراه داشته باشد. اما باید بدانید که شرایط سفر می تواند این اتفاق را برای شما رقم بزند. وقتی به اجاره ماشین فکر می کنید، به این معنی است که شهر یا کشوری را که به آن سفر کرده اید را کاوش خواهید کرد.

با یک حساب سرانگشتی می توانید بفهمید که هزینه یک تاکسی چقدر بیشتر است. به خصوص در شهری بزرگ و مجلل مانند دبی، کرایه تاکسی سر به فلک می کشد. بنابراین منطقی تر است که با اجاره ماشین هزینه کمتری بپردازید و شهر را راحت تر کشف کنید.

با اجاره ماشین در زمان خود صرفه جویی کنید

اگر دلیل قبلی را خوانده باشید، ممکن است فکر کنید که در شهری که ما بازدید کردیم نیازی به تاکسی گرفتن نیست. زیرا می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به خصوص در شهری مانند دبی که حمل و نقل عمومی بسیار خوب است و می تواند شما را به مهم ترین مکان های شهر متصل کند.

اما مشکل دیگری وجود دارد. در شهری مانند دبی، هر ثانیه مهم است. پس باید از زمان سفر به چنین شهری نهایت استفاده را ببرید. بنابراین، اگر زمان برای شما بسیار مهم است، بهتر است با کرایه ماشین زمان را در برنامه های حمل و نقل عمومی تلف نکنید.

اجاره ماشین یعنی؛ راحتی بیشتر شما

در هر سفری، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به نوعی راحتی را از شما سلب می کند. حمل و نقل عمومی ارزان و در دسترس است. به همین دلیل افراد زیادی تمایل به استفاده از آنها دارند. چنین چیزی باعث شلوغی این وسایل می شود و آسایش در طول سفر از شما سلب می شود.

با استفاده از تاکسی، راحتی بیشتری خواهید داشت، اما باید هزینه های گزافی که با تاکسی مرتبط است را پرداخت کنید. با اجاره ماشین در دبی شما بیشترین راحتی را خواهید داشت. زیرا شما در ماشین خود آزادی عمل دارید و هیچکس شما را اذیت نمی کند. به خصوص که در تمام مکان های شلوغ دبی پارکینگ های عمومی و خصوصی وجود دارد و برای پارک خودرو مشکلی نخواهید داشت.

با ماشین خود شهر را کاوش کنید!

تاکسی ها و وسایل حمل و نقل عمومی در نهایت شما را به مقصد خواهند رساند. از این رو، ممکن است گزینه خوبی برای گشت و گذار در شهر جذابی مانند دبی نباشد. شاید بخواهید شخصاً در خیابان های مختلف این شهر بزرگ بگردید و از دیدنی های مدرن آن لذت ببرید. چنین فرصتی تنها با اجاره خودرو در دبی برای شما امکان پذیر خواهد بود.

برای اجاره خودرو در دبی به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای اجاره در دبی به مجموعه ای از اسناد مختلف نیاز دارید. در زیر به شما خواهیم گفت که این مدارک شامل چه مواردی می شود و چگونه می توانید از آنها برای اجاره ماشین استفاده کنید.

برای اجاره خودرو باید گواهینامه بین المللی داشته باشید

بدون مجوز بین المللی، نمی توانید در یک کشور خارجی ماشین کرایه کنید. یکی از شرایط اصلی اجاره خودرو این گواهی است. ابتدا باید گواهینامه ای در ایران داشته باشید که حداقل سه سال از اعتبار آن باقی مانده باشد.

اگر چنین شرایطی دارید به مرکز اتومبیلرانی و گردشگری شهر خود مراجعه کنید و برای دریافت گواهینامه بین المللی اقدام کنید. پس از دریافت چنین گواهینامه ای، از نظر قانونی حق اجاره خودرو در کشورهای خارجی از جمله امارات متحده عربی را خواهید داشت.

برای اجاره ماشین باید پاسپورت و ویزای معتبر داشته باشید

پاسپورت و ویزای معتبر باید همراه شما باشد. اگرچه این امر برای سفر به دبی ضروری است، اما برای اجاره خودرو به مدارک اصلی نیز نیاز خواهید داشت. ویزای شما باید دارای تاریخ و اعتبار صحیح و قابل اعتماد باشد.

اجاره ماشین لوکس در دبی

آیا برای اجاره ماشین نیاز به سپرده نقدی دارید؟

بله، برای کرایه ماشین در دبی باید مبلغی را پرداخت کنید. این هزینه به عنوان هزینه رزرو نیز شناخته می شود. این قیمت کل از 1300 درهم شروع می شود.

سن قانونی برای اجاره خودرو چقدر است؟

برای اجاره ماشین در دبی باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشید. شما باید آدرس دقیق محل سکونت خود را به شرکت های اجاره خودرو ارائه دهید. شماره تلفن و اطلاعات هویتی نیز از دیگر مواردی است که باید در اختیار شرکت های اجاره خودرو قرار گیرد.

بیمه شخص ثالث برای کرایه ماشین در دبی

بیمه یکی از مواردی است که امارات در اجاره خودرو در دبی و سایر شهرهای این کشور بر آن تاکید دارد. شخصی که ماشین اجاره می کند نیازی به نگرانی در مورد بیمه ندارد زیرا این موضوع به شرکت اجاره کننده مربوط می شود. اما باید اطمینان حاصل کنید که شرکت ارائه دهنده خدمات، بیمه شخص ثالث خودروهای خود را داشته باشد و چنین موارد قانونی وجود نداشته باشد.

آیا باید قوانین رانندگی در دبی را بدانیم؟

البته این مشکل فقط مختص دبی نیست. اگر می خواهید در هر کشوری ماشین اجاره کنید، باید قوانین آن را بدانید. قوانین رانندگی در سراسر جهان متفاوت است.

به خصوص در شهری مثل دبی که شهر معمولی نیست و یکی از مهم ترین مراکز گردشگری دنیا به حساب می آید. پس از صحبت در این مورد بد نیست کمی از قوانین رانندگی در این شهر بزرگ برایتان بگویم تا اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید.

قوانین رانندگی دبی

دبی یکی از شهرهایی است که رعایت آن بسیار مهم است و افرادی که مرتکب تخلفات رانندگی شوند به شدت مجازات خواهند شد. بنابراین رعایت قوانین در این شهر بسیار مهم است. سپس به شما خواهیم گفت که این موارد شامل چه مواردی است.

محدودیت سرعت در دبی مهم است

قوانین محدودیت سرعت در دبی نیز مانند ایران محاسبه می شود، اما باید در نظر داشته باشید که نباید بیش از حد مجاز رانندگی کنید زیرا با جریمه سنگینی مواجه خواهید شد. به خصوص اگر با خودروی کرایه ای چنین ضرری را متحمل شوید، شرایط برای شما کمی پیچیده می شود. بنابراین همیشه سعی کنید در دبی با سرعت مجاز رانندگی کنید.

حق تقدم و جای پارک در دبی

پارک در مکان های غیر مجاز جریمه بالایی برای شما دارد. مناطقی در دبی که علامت پارک ندارند حتی برای یک لحظه هم برای پارک مناسب نیستند! پارکینگ های عمومی و خصوصی زیادی وجود دارد که می توانید در مکان های شلوغ دبی از آنها استفاده کنید. همیشه باید تسلیم عابران پیاده شوید.

در دبی، اگر یک عابر پیاده بخواهد از خیابان عبور کند، کاهش سرعت کافی نیست. شما باید یک توقف برای رهگذران انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها در خطر نیستند. اگر کودک زیر 13 سال دارید، نمی توانید او را در صندلی جلو بنشانید. کودکان زیر چهار سال باید در صندلی خود باشند. در صورت رعایت نکردن هر یک از این موارد جریمه ای برای شما به همراه خواهد داشت.

بهترین راه برای اجاره ماشین در دبی چیست؟

بهترین راه برای اجاره ماشین در دبی، با استفاده از وب سایت ها یا برنامه های آنلاین اجاره اتومبیل. چندین شرکت کرایه اتومبیل در دبی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود از آنها ماشین اجاره کنید. البته به شرط بررسی شرایط ذکر شده و چندین ویژگی دیگر که عبارتند از:

1. مقایسه قیمت ها: قبل از رزرو، قیمت ها را بین شرکت های مختلف مقایسه کنید تا بهترین پیشنهاد را برای خود انتخاب کنید.

2. نوع ماشین: با توجه به تعداد افراد و نیاز خود نوع و سایز خودرو را انتخاب کنید. از جمله گزینه هایی که ممکن است مورد نیاز باشد، خودروهای اقتصادی، خودروهای خانوادگی یا خودروهای لوکس هستند.

3. سیاست لغو: اطمینان حاصل کنید که با سیاست کنسلی شرکت اجاره آشنا هستید و در صورت نیاز می توانید رزرو خود را لغو کنید.

با رعایت این نکات و انتخاب یک شرکت معتبر و قابل اعتماد می توانید تجربه اجاره خودرو در دبی را راحت و لذت بخش کنید.

لامبورگینی برای اجاره

نتیجه

اجاره ماشین در دبی می تواند هزینه بسیار کمتری برای شما داشته باشد. اگر می خواهید همیشه در شهری لوکس مانند دبی سوار تاکسی شوید، باید هزینه ای بسیار بیشتر از اجاره ماشین بپردازید. حمل و نقل عمومی همچنین می تواند برنامه شما را به تاخیر بیاندازد یا ناراحت کننده باشد.

بدون نیاز به مدارک عجیب و غریب برای اجاره ماشین. به جز مجوز بین المللی که قبل از سفر باید آن را تهیه کنید، بقیه قوانین و مدارک قابل پیش بینی هستند و شما را دچار مشکل خاصی نمی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا