15

چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟ – تابناک


به گزارش «تابناک» به نقل از سلامت نیوز، فرآیند جوشاندن آب باعث حذف مواد جامد و از بین رفتن باکتری ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا می شود و در نتیجه آب آنقدر تمیز می شود که اغلب در اتاق های عمل استفاده می شود. با این حال، تقطیر نه تنها مواد بد را از آب حذف می کند، بلکه تمام مواد خوب را نیز از بین می برد.

آب مملو از مواد معدنی طبیعی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فلوراید و آهن است که بدن ما برای عملکرد سالم به آنها وابسته است. با این حال، هنگامی که آب جوشانده می شود، به طور کامل از چیزی به جز اکسیژن و هیدروژن خالی است. به این ترتیب، نوشیدن بیش از حد آن می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود.

هنگامی که عرق می کنید، مقدار قابل توجهی املاح و مواد معدنی از بدن شما خارج می شود و اگر فقط آب مقطر بنوشید، نمی تواند مواد ضروری بدن را بازگرداند، که می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت شود که می تواند باعث کم آبی، خستگی شود. ، سردرد و گرفتگی عضلات.

نوشیدن آب بدون کلسیم و منیزیم می تواند به ویژه برای نوزادان، کودکان و افراد باردار مضر باشد، زیرا برای سلامت استخوان ها به مقدار بیشتری نیاز است.

البته این بدان معنا نیست که نمی توانید آب مقطر بنوشید. برای اینکه مطمئن باشید آب مقطر را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مهم است که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا مطمئن شوید که مواد معدنی ضروری خود را از جای دیگری دریافت می کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا